MAV

MAV - نورد پرسی با هندسه‌ی متغیر

محدوده‌ی کاری

پیشرفته‌ترین نورد ورق برای ضخامت بیش از 60-80 میلی‌متر، ( 2 - 3 اینچ). یک دستگاه جداگانه، با بسیاری از مزایای منحصر به فرد که بهترین راه‌حل در دسترس برای «کاربردها‌ی فوق سنگین» است.

طراحی نورد پرسی

MAV ساده‌ترین دستگاه سه‌غلتکی برای کار است، زیرا دقیقا مانند یک پرس‌برک کار می کند. غلتک بالایی مانند یک کوبه به بالا و پایین حرکت می‌کند و غلتک‌های کناری مانند بستری برای ماده‌ی تحت نورد عمل می‌کنند.

چرخش غلتک‌ها کل طول ورق را تغذیه می‌کند و ورق رول شده را با قطر موردنظر شکل می‌دهد.

هندسه‌ی متغیر

غلتک‌های جانبی را می توان به طور مستقل از هم به سمت داخل و خارج حرکت داد، تا هندسه‌ی کلی برای هر کاربرد خاص، بهینه شود.

بر خلاف دیگر نورد‌های سه‌غلتکی با هندسه‌ی «ثابت»، تغییر مکان غلتک‌های جانبی با استفاده از هندسه‌ی «متغیر» برای کاهش پِرت انتهای ورق (flat end)، باعث کمترین میزان پِرت انتهایی برای هر ضخامتی می‌شود.
با باز کردن کامل غلتک‌های جانبی و افزایش بستر، دستگاه می تواند صفحاتی بسیار ضخیم‌تر از هر غلتک دیگری در صنعت را شکل دهد.

حرکت مستقل هر سه غلتک، امکان ایجاد بهترین هندسه برای هر زاویه مخروطی را ایجاد می‌کند.

مزایای منحصربه‌فرد DAVI

سرووترونیک (servotronic)

سرووترونیک دقیق‌تر از هر سیستم موازی هیدرولیکی، الکترونیکی یا مکانیکی (میله‌ی پیچشی) است و به دلیل داشتن سیستم کنترل موازی دوگانه و مستقل اما یکپارچه (ثبت‌شده توسط Davi)، هر سه غلتک دستگاه را حتی در صورت بروز مشکلات الکترونیکی به صورت موازی نگه می‌دارد (کاهش زمان توقف).

تکنولوژی DAVI

روانکاری دائمی، صرفه جویی در انرژی، تکنولوژی Roll by Wire و سیستم موازی سرووترونیک دوگانه (اکثراً ثبت‌شده توسط Davi)، این دستگاه را نوآورانه، به‌روز، با کاربرد آسان، بسیار کارآمد، بسیار دقیق، قابل اعتماد و بدون نیاز به تعميرات و نگهداری می‌سازد.

ISO - ساخت ایتالیا

گواهی‌شده توسط ایزو 9001: 2008، ساخته‌شده با کیفیت کامل، مطابق با استانداردهای دقیق ISO (که امروزه امری ضروری تلقی میشود )، مهندسی این دستگاه برای عملکرد عالی با یک طراحی برجسته که ویژگی مشترک محصولات «100 درصد ساخته شده در ایتالیا» می‌باشد.

این محصول همچنین از شوق زیاد به مکانیک حرفه‌ای در منطقه‌ی محلی پرومائو (Promau)، هم بهره‌مند شده است، که خانه‌ی پیشرفته‌ترین شرکت‌های ایتالیایی با تکنولوژی بالا مانند فراری، مازراتی، لامبورگینی، دوکاتی و... می‌باشد.

ویژگی‌های نورد پرسی «MAV» با محورهای متغیر 

سه غلتک با موتور توکار

تنها نورد ورق با محور متغیر، با سه موتور مستقل، به عنوان یک ویژگی استاندارد، که به طور مستقیم بر روی محور غلتک‌ها نصب شده‌اند و امکان قدرتمندترین انتقال گشتاور را در بین محصولات بازار فراهم می کنند.
در برند‌های دیگر، فقط غلتک بالا از موتور انرژی می‌گیرد. غلتک‌های جانبی دارای ترمز هستند، که باعث می شود تغذیه‌ی مناسب ورق‌های نازک و باریک یا دارای قطر زیاد، کاری مشکل باشد. می‌توان به غلتک‌های غیرفعال هم انرژی داد، اما فقط در صورت نیاز، و با موتورهای کوچک و کم‌قدرت کمکی.

سه موتور هیدرولیکی

DAVI دارای سه موتور مستقل هیدرولیکی است که به طور مستقیم بر محور غلتک‌ها نصب شده‌اند تا بتوانند با کمترین خطر لغزش، تغذیه‌ی عالی ورق را تضمین کنند. مدل‌هایی از دستگاه که ظرفیت بیشتری دارند نیز تکنولوژی چند‌موتوره‌ی «Top Roll» Davi (بسته به اندازه دستگاه، سه یا چهار موتور هیدرولیک، برای تأمین قدرت جعبه‌دنده‌ی اصلی، به منظور امکان کارکردن ماشین حتی در طول تعمیر و نگهداری یکی از موتورها) را برای افزایش گشتاور و جلوگیری از زمان توقف دارند.

تغذیه دقیق

هر سه غلتک به جای استفاده از لنت‌های ترمز پرمصرف و کم‌بازده که در برندهای دیگر وجود دارند، به طور خودکار و به شکل هیدرولیک و به راحتی و درستی ترمز می‌گیرند.

شیب‌دهی به غلتک بالایی

محفظه‌ی خودتنظیم غلتک بالایی با شیب‌دهی انحصاری (در مقابل محفظه صلب دستگاه‌های برندهای دیگر)، در هنگام ساخت مخروط‌ها، امکان کج‌کردن غلتک بالا را تا بیش از 100 میلی متر (چهار اینچ) فراهم می‌کند تا مخروط‌های سنگین به شکلی راحت‌تر، سریع‌تر، دقیق‌تر و با زاویه‌ی بیشتر ساخته شوند.

دستگاه‌های برند‌های دیگر، معمولاً فقط غلتک‌های جانبی را 50 میلی متر (2 اینچ)، و یا غلتک بالایی را تنها به اندازه 10-20 میلی متر (1/2 تا 3/4 اینچ) کج می‌کنند، اما این کار، به علت داشتن محفظه‌ی صلب، به شکل خطرناکی بر روی محور فشار می‌آورد.

ساختار MAV بسیار دقیق و فشرده است:

- سیلندرهای هیدرولیکی برای غلتک‌های جانبی به صورت «توکار» در قاب دستگاه و «در داخل آن» قرار دارند، و در نتیجه به شکل محکمی در ساختار جای گرفته‌اند، تا دقت و عملکرد بهتری داشته باشند.

اما، در بسیاری از برندهای دیگر، سیلندرها از خارج قاب به آن متصل شده‌اند، چندین پیچ آنها ثابت نگه‌می‌دارند که خطر زیادی برای نشت، شل‌شدن و فرسودگی، و استحکام کمتر در کل سیستم دارند.

- دو قاب ماشین با دو تیر H بزرگ و سنگین به هم متصل شده‌اند تا حداکثر استحکام و فشردگی کل دستگاه را تضمین کنند. ویژگی مشترک بسیاری از رقبا این است که پایه‌ی زیر قاب آنها به این اندازه سفت و محکم نیست و کل فضایی که دستگاه می‌گیرد را افزایش می‌دهد.